De oprichters

Dat was schrikken, toen ze hoorden dat hun dochter Neurofibromatose had. Een onbekende ziekte voor beiden, waardoor een tijd van onzekerheid aanbrak. Wat hield dit in? Waar moesten ze rekening mee houden? En was het wel écht zo? Hubert van Wensen en André Teelen kenden elkaar niet persoonlijk, maar kwamen door gemeenschappelijke vrienden erachter dat hun jongste dochters dezelfde aandoening bleken te hebben. En al snel bleek ook dat er nog weinig bekend is over de oorzaak en het verloop van Neurofibromatose. Daar wilden ze wat aan doen. Na een inspirerende en hoopgevende ontmoeting met Prof. Dr. Ype Elgermsa in het Erasmus MC in Rotterdam besloten ze een stichting op te zetten, die fondsen werft voor wetenschappelijk onderzoek: Stichting Neurofibromatose.

André is in het dagelijks leven producer in de televisie en filmwereld. Hij produceerde onder andere jarenlang Het Sinterklaasjournaal, maar ook The Passion en tegenwoordig doet hij veel maatschappelijk productiewerk, bijvoorbeeld voor Kerk in Actie. Natuurlijk zet André zijn kennis en kunde ook in voor Stichting Neurofibromatose. Hubert is creatief merkstrateeg in de marketingwereld. Hij werkt voor merken als Eneco, NS en Nationale Nederlanden. En natuurlijk voor Stichting Neurofibromatose. André (op de foto links) en Hubert (in het midden van de foto) zijn allebei getrouwd en hebben beide drie kinderen.